
Schoolweging
De schoolweging van De Meent Woerdense Verlaat is 29,65 , met een spreiding van 7,25 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
96.5% van de leerlingen bereikt het fundamentele niveau, duidelijk boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit benadrukt de schoolbrede focus op basisvaardigheden, ondanks de complexe leerlingenpopulatie (schoolweging 29.65).
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
63.2% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 47.1%. Deze score overtreft zowel het regionaal (57.8%) als landelijk gemiddelde, wat duidt op effectieve differentiatie in het onderwijsaanbod.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De uitstroomcijfers tonen een sterke focus op hogere onderwijsniveaus: in 2021-2022 kregen 5 van de 8 groep 8-leerlingen een vwo-advies (62.5%). Dit contrasteert met regionale trends waar vaker vmbo-adviezen domineren. De combinatie van kleine klassen en persoonlijke begeleiding lijkt hier succesvol.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Meent Woerdense Verlaat | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 171.57 | 174.26 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Uitgangspunt De levensbeschouwelijke bron waaruit de school werkt is de Bijbel. Deze bepaalt de manier waarop wij omgaan met de kinderen die onze school bezoeken. Wij willen de kinderen vanuit de normen en waarden van de Bijbel onderwijzen en opvoeden. De Bijbel is voor ons het Woord van God, dat wij aan de kinderen mogen en moeten doorgeven. Prioriteiten Gezien ons uitgangspunt is de persoonlijke aandacht voor de leerlingen groot. Wij willen aansluiten bij hun mogelijkheden en welbevinden. Alle leerlingen hebben recht op een goede begeleiding bij hun persoonlijkheidsontwikkeling en het leren. Een begeleiding die aansluit bij de unieke mogelijkheden van ieder individu. Daarom vinden wij niet alleen de leervakken belangrijk, maar ook het leren samenwerken en het omgaan met verantwoordelijkheid. De school streeft ernaar een leefgemeenschap te zijn waar kinderen niet alleen iets leren, maar zich ook kunnen ontwikkelen in een houding van zelfvertrouwen, zelfkennis en positief gedrag.Erg belangrijk vinden wij daarom- de leer-/ontwikkelingsvakken,- het (leren) samenwerken, - het (leren) omgaan met elkaar en - het (leren) zelfstandig werken Schoolklimaat De sfeer waarin een kind opgroeit, is mede van groot belang om zich tot een volwaardig mens te kunnen ontwikkelen. Wij streven daarom naar een vriendelijk, veilig en positief klimaat met orde en regelmaat waarin er respect wordt opgebracht voor elk individu. Een kind kan zich pas ontwikkelen als het zich veilig voelt. Die veiligheid willen wij met elkaar en voor elkaar proberen te bieden. LEES MINDER
Veiligheid
Onderwijs
Opvoeding en Geloof
Hoe bevordert Protestants Christelijk Basisonderwijs De Meent de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Protestants Christelijk Basisonderwijs De Meent gebruikt de methode 'Goed Gedaan' voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Vanaf de kleutergroep wordt er structureel in alle jaargroepen gewerkt aan belangrijke basisvaardigheden door middel van 16 lessen. Dit is een preventieve en schoolbrede aanpak. Ouderbrieven informeren ouders over de behandelde onderwerpen en hoe ze thuis kunnen bijdragen. De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt gevolgd in het programma ZIEN, een onderdeel van Parnassys.
Welke registratievormen gebruikt Protestants Christelijk Basisonderwijs De Meent om sociale opbrengsten te meten?
Protestants Christelijk Basisonderwijs De Meent gebruikt ZIEN om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren zet Protestants Christelijk Basisonderwijs De Meent in?
Protestants Christelijk Basisonderwijs De Meent maakt gebruik van de methode 'Goed gedaan' voor sociaal-emotioneel leren.