
Schoolweging
De schoolweging van Martinus Twello is 26,86 , met een spreiding van 5,19 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 95.6% behaalde het fundamenteel niveau overtuigend de inspectienorm van 85%. De school scoort hiermee vergelijkbaar met landelijke benchmarks (96.7%), wat consistent is met de 11-jaars trend.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
59.9% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie gestelde signaalwaarde van 51.8%. Dit duidt op effectieve differentiatie in reken- en taalonderwijs, ondanks de complexere leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een tweeledig beeld: 35.4% krijgt een vmbo-advies (kader tot theoretisch) tegenover 44.2% havo/vwo-advies. Opvallend is het hoge percentage vwo-adviezen (15.4% vs 18.6% landelijk), gecombineerd met 9.6% vmbo-basis. Deze spreiding weerspiegelt zowel de diversiteit in de leerlingenpopulatie als de ambitie van het onderwijsconcept.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Martinus Twello | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 175.49 | 173.7 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussentijdse resultaten van de methode-onafhankelijke toetsen worden halfjaarlijks geanalyseerd en zijn samen met de overige data richtinggevend bij het evalueren en opstellen van groeps- en handelingsplannen. Daarnaast verzamelen wij data van de methodeafhankelijke toetsen, het dagelijkse werk en de observaties. Met die gegevens bepalen we het dagelijkse onderwijsaanbod.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
32% van de leerlingen presteert boven advies - ruim boven het landelijk gemiddelde (25.3%). Slechts 12% zit onder advies, exact in lijn met benchmark (11.8%). Deze cijfers onderstrepen het accuraat inschattingsvermogen van de school, zoals beschreven in het protocol 'doorlopende ontwikkellijnen'.
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen daarmee bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap. Wij vinden het van belang dat er in eerste instantie wordt uitgegaan van de groep als oefenplaats. Wij willen dat ieder kind zich veilig voelt in de groep en op school. Vanuit deze basis willen we dat er gewerkt wordt in het aangaan en onderhouden van relaties. Vanuit hier willen we de kinderen succes ervaringen laten opdoen en zich vertrouwd laten voelen. Daarnaast richten we ons ook op het individu, hij/zij is autonoom, mag zijn wie het is en laten zien wat hij of zij kan. LEES MINDER
Respect voor elkaar
Samen verantwoordelijk
Veilige omgeving
Wat is de werkwijze van Basisschool Martinus voor sociale ontwikkeling?
Basisschool Martinus werkt met de Kanjertraining voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind en monitort de sociale veiligheid met het volgsysteem Kanvas. De school streeft naar een goede balans tussen welbevinden en leerontwikkeling. De samenwerking tussen school en ouders is van groot belang: gedeelde waarden en normen zorgen voor vertrouwen en veiligheid.
Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool Martinus om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Basisschool Martinus gebruikt Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool Martinus?
Basisschool Martinus gebruikt de Kanjertraining en Trefwoord voor sociaal-emotioneel leren.