
Schoolweging
De schoolweging van Griftschool is 30,99 , met een spreiding van 6,42 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 95,4% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, overstijgt de school niet alleen de inspectienorm (85%), maar benadert het zelfs het landelijk gemiddelde (95,7%). Dit wijst op een zeer solide basiskwaliteit in taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Griftschool scoort met 62,9% ruim boven de signaleringswaarde voor het streefniveau (45,5%) en overtreft daarmee vergelijkbare scholen (57,3%). Dit toont aan dat de school, ondanks een complexe populatie, in staat is leerlingen naar hogere referentieniveaus te leiden.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een nadruk op doorstroommogelijkheden: 28,6% vmbo-(g)t/havo en 35,7% havo/vwo of vwo (regionaal 29,5%). Het percentage praktijkgericht advies (3,6% vmbo-b/k) ligt iets boven regionale vergelijkingen (4,0%), wat past bij het inclusieve karakter van de schoolvisie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Griftschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.29 | 173.81 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
In januari en juni worden de CITO toetsen afgenomen. Na afname worden deze grondig geanalyseerd en vervolgens wordt een plan van aanpak gemaakt hoe het onderwijs nog beter ingericht kan worden. Deze analyses en plannen van aanpak worden besproken met de leerkracht en de kwaliteitscoordinator
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het lage percentage onderadvisering: 5,3% tegenover 11,8% landelijk. Daarnaast presteert 26,3% van de leerlingen boven advies, wat de kwaliteit van het adviesproces onderstreeft. Deze cijfers sluiten aan bij de beschreven intensieve monitoring in het schoolondersteuningsprofiel.
Sociale ontwikkeling
Onze school is een mini-maatschappij, waarin wij kinderen waarden en normen meegeven en hen leren functioneren als verantwoordelijk, maatschappelijk betrokken, autonome personen. De opvoeding van een kind is een primaire verantwoordelijkheid van de ouders. De school speelt daarop in.Er wordt gestreefd naar een goed overleg tussen ouders, kind en leerkracht omdat we het belangrijk vinden een goede basis te creëren voor een evenwichtige ontwikkeling van het kind. het kind moet zich veilig voelen op onze school. Ouders moeten zichzelf kunnen vinden in de schoolregels en de manier van onderwijs geven van de school. Onze school wil een inspirerende school zijn die vanuit onze openbare waarden en normen vorm geeft aan kwalitatief goed onderwijs. Om dit te kunnen bereiken is een prettig sociaal klimaat essentieel. We hebben vertrouwen in de mogelijkheden van ieder kind. LEES MINDER
Veiligheid
Zelfvertrouwen
Je mag er zijn
Wat is de werkwijze van de Griftschool voor sociale ontwikkeling?
In de klassen van de Griftschool wordt dagelijks aandacht besteed aan sociale vaardigheden met behulp van de schoolbrede methode 'KWINK'. Er is veel aandacht voor normen en waarden. Coöperatieve en creatieve werkvormen ondersteunen het belang van samenwerking, respect en verantwoordelijkheid. Twee keer per jaar wordt 'Leerling in Beeld' ingevuld om de sociale opbrengsten in kaart te brengen. Bij de kleuters wordt gewerkt met het observatiesysteem 'Digikeuzebord', naast de dagelijkse observatie van de kinderen.
Welke registratievorm(en) gebruikt de Griftschool om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Griftschool gebruikt 'Leerling in Beeld' om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de Griftschool?
De Griftschool gebruikt de methode 'KWINK' voor sociaal-emotioneel leren.