
Schoolweging
De schoolweging van Stephanus is 37,48 , met een spreiding van 5,56 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 97,14% scoort de school ruim boven zowel de landelijke signaleringswaarde (85%) als het vergelijkingsgemiddelde (92,67%). Dit onderstreept een stevige basiskwaliteit in taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Stephanus behaalt met 56,19% een duidelijk hoger percentage streefniveau dan vergelijkbare scholen (44,71%). Dit is opmerkelijk gezien de hoge schoolweging en toont aan dat de school succesvol differentieert.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Stephanus geeft opvallend vaak praktijkonderwijsadvies (16,67% vs. 1,01% regio), maar balanceert dit met 16,67% havo- en 11,11% vwo-adviezen. De adviesverdeling is breder dan gemiddeld, mogelijk door de combinatie van een complexe populatie (schoolweging 37,48) en maatwerkbeleid.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Stephanus | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 174.76 | 175.23 | 175.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
19,23% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk). Dit hogere percentage lijkt samen te hangen met de complexe leerlingenpopulatie, maar wordt deels gecompenseerd door 23,08% boven-adviesprestaties. De school benadrukt in beleidsdocumenten extra begeleidingsuren voor kwetsbare leerlingen.