
Schoolweging
De schoolweging van De Kloetingseschool is 27,31 , met een spreiding van 6,03 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Alle leerlingen (100%) behalen het fundamenteel niveau, significant hoger dan de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit onderstreept de basiskwaliteit van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
80,4% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 50,1%. Dit toont aan dat de school hoge ambities waarmaakt, zelfs met een diverse leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen focus op hogere niveaus: 20% havo/vwo en 20% vwo (regio: 10,9% en 18,6%). Tegelijkertijd blijft praktijkonderwijs beperkt tot 0% (regio 1,0%). De dubbele vmbo-(g)t/havo-adviezen (15%) benadrukken de aandacht voor doorstroommogelijkheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Kloetingseschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Onze leerlingen worden gevolgd door een leerlingvolgsysteem. Voor het volgen van de leerlingen in de groepen 1 en 2 gebruiken wij de KIJK-registratie Voor de groepen 3 t/m 8 gebruiken we ParnasSys waarin de toetsresultaten, zowel methodetoetsen als onafhankelijke toetsen (IEP), worden geregistreerd. Deze resultaten zijn voor ouders, middels het ouderportaal, in te zien. Na elke toetsing worden de resultaten door de leerkracht geanalyseerd. Met het beeld dat de leerkracht daardoor krijgt worden de groeps- en/of leerlingplannen bijgesteld of voortgezet. Na elke IEP-toetsing (in februari en juni) bespreekt de leerkracht de resultaten met de directie en de intern begeleider. Met hen bespreekt de leerkracht welke consequenties de resultaten hebben voor het planmatig handelen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen daarmee bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap.
Ik mag zijn wie ik ben
Ik lach niemand uit
Niemand speelt de baas
Wat is de werkwijze van Integraal Kindcentrum Kloetinge voor sociale ontwikkeling?
Integraal Kindcentrum Kloetinge is een veilige ontmoetingsplaats waar kinderen, ouders en leerkrachten samen leven en werken. Respect staat centraal: respect voor elkaar en de wereld. De school wil een warme omgeving bieden waar iedereen zich welkom voelt en zichzelf kan zijn. Het onderwijs is gericht op nieuwsgierigheid en het optimaal benutten van ieders potentieel.
Welke registratievormen gebruikt Integraal Kindcentrum Kloetinge om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Integraal Kindcentrum Kloetinge gebruikt Kijk! en de Sociaal Emotionele vragenlijst IEP om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Integraal Kindcentrum Kloetinge?
Integraal Kindcentrum Kloetinge gebruikt de Kwink methode voor sociaal-emotioneel leren.