
Schoolweging
De schoolweging van Rudolf Steinerschool Haarlem is 25,62 , met een spreiding van 6,08 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
100% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, ruim boven de landelijke vergelijking van 96,61% en ver boven de inspectienorm van 85%. Dit bevestigt dat alle leerlingen basisvaardigheden taal en rekenen beheersen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
74,77% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat aanzienlijk hoger is dan het vergelijkingspercentage van 63,97% en ruim boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 53,8%. Dit onderstreept de effectieve ondersteuning van cognitieve vaardigheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een sterke focus op theoretische leerwegen: 33,34% van de leerlingen krijgt een havo/vwo- of vwo-advies (vs. 29,54% regio). Praktijkonderwijsadvies komt niet voor, tegenover 1,01% bij vergelijkbare scholen. De verdeling (25% vmbo-(g)t, 20,83% havo) sluit aan bij het vrijeschoolconcept met brede ontwikkelkansen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Rudolf Steinerschool Haarlem | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 10% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk), terwijl 25% boven het advies uitkomt. Dit wijst op realistische adviezen en effectieve doorstroombegeleiding, in lijn met het individuele ontwikkelperspectief van de school.