
Schoolweging
De schoolweging van De Trinoom Barendrecht is 29,59 , met een spreiding van 6,31 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
95,8% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, nagenoeg gelijk aan het landelijk gemiddelde (95,9%). Dit ligt ver boven de inspectienorm van 85% en benadrukt de basiskwaliteit van het onderwijs, vooral in taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Het streefniveau wordt door 56,8% van de leerlingen behaald, iets onder het vergelijkingspercentage van 57,8%. Desondanks overtreft de school ruimschoots de signaleringswaarde van 47,1%. Dit onderstreept de focus op gepersonaliseerde leerlijnen, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke nadruk op theoretische leerwegen: 31,6% vmbo-(g)t en 23,7% vwo (vs. 16,5% en 18,6% bij vergelijkbare scholen). Opvallend is het lage aandeel praktijkonderwijs (0%), tegenover 1,01% regionaal. De combinatie vmbo-(g)t/havo (13,2%) en havo/vwo (7,9%) laat zien dat de school differentieert naar doorstroompotentieel.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Trinoom Barendrecht | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussenopbrengsten worden verzameld, geanalyseerd en interventies worden besproken met de coördinatoren op de vakgebieden technisch lezen, rekenen, spelling en begrijpend lezen en vervolgens omgezet in acties per leerjaar of per groep. De tussenopbrengsten worden verzameld door de interne begeleiding en samen met het team wordt er gekeken naar de mogelijkheden om de tussenopbrengsten te verbeteren en/ of te continueren.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 5,6% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk: 11,8%), wat aansluit bij het intensieve monitoringssysteem dat de school hanteert. 72,2% stroomt op advies door, tegenover 62,9% bij vergelijkbare scholen. De ‘ontwikkelingsgerichte advisering’ – zoals vermeld in het schoolplan – lijkt hierbij effectief.
Sociale ontwikkeling
Wij scheppen een omgeving waar kinderen met plezier, enthousiasme, leergierigheid en ontwikkelingsdrang zich kunnen ontplooien. Dit vraagt een intensieve en open samenwerking met ouders, met vertrouwen in en begrip voor elkaar.Om dit te realiseren zijn afspraken, regelmaat en orde belangrijk. Kinderen moeten weten waar ze aan toe zijn. Binnen een kader van regels en afspraken krijgen onze leerlingen de ruimte zich persoonlijk te ontwikkelen. Ieder kind is uniek envanuit dit standpunt worden de kinderen begeleid. LEES MINDER
respect en zorg
verbondenheid met anderen
vertrouwen
Wat is de werkwijze van De Trinoom voor sociale ontwikkeling?
Aan het begin van ieder schooljaar worden er in iedere groep door de leerlingen en de leerkracht samen groepsregels gemaakt. Deze groepsregels sluiten aan bij de schoolregels. In de loop van het schooljaar worden deze regels herhaald en besproken.
Welke registratievorm(en) gebruikt De Trinoom om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Trinoom gebruikt IEP Hart en Handen om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt De Trinoom?
De Trinoom gebruikt Een doos vol gevoelens, Leefstijl en Rots en Watertraining als methodes voor sociaal-emotioneel leren.