Margarethaschool
Graslaan 97 B
6833 CE Arnhem

Schoolweging

Schoolweging
34.43
Spreiding
6.7

De schoolweging van Margarethaschool is 34,43 , met een spreiding van 6,70 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsMargarethaschoolGemeente AmsterdamNederland
LIB176.07173.96175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Twee keer per jaar wordt er een leerlingvolgtoets afgenomen (Leerling in Beeld). De opbrengsten worden i.s.m. de intern begeleiding geanalyseerd en van daaruit worden nieuwe doelen gesteld. Op grond van de opbrengsten stelt de leerkracht een plan (blokvoorbereiding) op. Hierin staat beschreven hoe de leerkracht het komende periode/blok de les inricht om tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van de leerlingen. De blokvoorbereidingen worden uitgevoerd volgens vooraf opgestelde jaarplanning. De tussentijdse analyses worden door leerkrachten op individueel en groepsniveau geëvalueerd in samenspraak met de intern begeleiders. Op schoolniveau worden de opbrengsten geanalyseerd en geëvalueerd op MT niveau.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

De visie van de ‘Margarethaschool’: “Onze leerlingen groeien op binnen een sportieve, veilige en warme schoolomgeving, waarbij we het beste uit kinderen halen en oog hebben voor individuele kwaliteiten.” De school staat in de wijk Malburgen-Oost. Het project 'Kansrijk Opgroeien' is een initiatief in deze wijk. Dat betekent voor onze school dat wij alle kinderen gelijke kansen willen geven. In de groepen 1 t/m 3 zetten wij extra middelen hiervoor in (onderwijstijd en personeel). Respect voor elkaar, sociaal gedrag en goed kunnen samenwerken zijn voor ons opbrengsten die herkenbaar moeten zijn als de leerlingen de school verlaten. LEES MINDER

Veiligheid

Zorg

Gezond

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

SEO 4 Lademodel wordt dagelijks in alle klassen ingezet. Werkgroep sociaal- emotioneel komt regelmatig bijeen om adviezen te geven aan het team en te werken aan teamontwikkeling. Alle andere activiteiten voor het schooljaar zijn in een jaarplanner gezet: - 1e 3 weken schooljaar: Gouden weken - Na Kerstvakantie: Zilveren weken - Tijdens de gymlessen is er de mogelijkheid om aandacht te besteden aan Rots & Water (MB, BB) - Schoolregels en Klassenregels (OB, MB, BB)Emotie-monsters (OB) - Sfeer in de groep (groepsinterventie op maat: KC)

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) lvs 'Edumaps'

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: 'Sociaal gedrag, elke dag! '