
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
38,9% van de leerlingen krijgt advies voor praktijkonderwijs (vs. 40,6% vergelijkbare scholen), terwijl 16,7% uitstroomt naar vso. Opvallend is het beperkte aandeel vmbo-adviezen (33,3% vs. 43,6% landelijk). Dit past bij het sbo-profiel: de school richt zich op maatwerk voor leerlingen die intensievere ondersteuning nodig hebben dan het regulier basisonderwijs kan bieden.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Prinsenhof | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Via onderwijs op maat bouwen we voort op wat een leerling wel beheerst en kan. We werken met individuele handelingsplannen en/of groepsplannen. We werken in niveaugroepen, geven extra ondersteuning en gebruiken verschillende en aanvullende methoden en materialen. Afhankelijk van de mogelijkheden (het kind is de norm), stimuleren en motiveren we onze kinderen om op alle gebieden zo optimaal mogelijk te presteren. Op cognitief gebied willen we er uit halen wat er in zit. Maar ook de sociaal-emotionele ontwikkeling krijgt veel aandacht. Evenals de motorische- en creatief-muzische ontwikkeling. Leerlingscan/OPP Aan het begin van het nieuwe schooljaar maakt elkeleerkracht van elke leerling een leerling-scan/OPP. Dat is een overzicht waarop staat aangegeven welke mogelijkheden het kind op dat moment heeft, de stand van zaken van de leervorderingen, werkhouding en de sociaal-emotionele ontwikkeling. Tevens geeft de leerkracht in dat document aan wat de doelen zijnvoor dat cursusjaar. Ook vindt u in de leerlingscan/OPP een ontwikkelingsperspectief en een prognose voor de uitstroom naar het voortgezet onderwijs. De leerkracht bespreekt deze leerlingscan/OPP met de Intern Begeleider (IB-er) en daarna met u als ouders tijdens het huisbezoek (jaarlijks, vóór 1 december). U tekent het document voor gezien en krijgt een kopie. Tijdens de halfjaarlijkse rapportbespreking worden de vorderingen besproken, geëvalueerd en kan het handelen door de leerkracht zonodig bijgesteld worden. Op die manier is voor u heel transparant te volgen hoe uw kind zich ontwikkelt en leggen wij als school verantwoording aan u af. Leerlingbespreking Elke leerling wordt minstens 2 x per jaar in een leerlingbespreking met de IB-er besproken. De IB-er (lid van de Commissie vanBegeleiding) volgt daarmee nauwgezet de ontwikkeling van elk kind. Daarnaast volgt de IB’er per vakgebied en per bouw hoe de progressie is. Zo nodig kan bijsturing plaats vinden op individueel-, groeps- of schoolniveau. In de eindgroepen worden de kinderen didactisch en psychologisch onderzocht op hun leervorderingen en mogelijkheden. Eind januari brengt de groepsleerkracht van uw kind advies aan u uit. Samen met u zoeken wee en geschikte school voor uw kind, waarbij u de uiteindelijke keuze maakt.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
75% van de leerlingen presteert op adviesniveau, ruim boven het landelijk sbo-gemiddelde (62,9%). Slechts 20% zit onder advies – minder dan verwacht bij een complexe populatie. Dit onderstreept de effectiviteit van het doorstroomtraject met zorgvuldige overdracht naar het v(s)o, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.