Tijl Uilenspiegelschool
Tijl Uilenspiegelstraat 11
1055 CK Amsterdam

Schoolweging

Schoolweging
37.07
Spreiding
5.24

De schoolweging van Tijl Uilenspiegelschool is 37,07 , met een spreiding van 5,24 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsTijl UilenspiegelschoolGemeente AmsterdamNederland
LIB175.51175.23175.07

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Tweemaal per jaar, in het midden en aan het einde van het schooljaar worden de Cito-toetsen afgenomen. De resultaten worden per kind en per groep geregistreerd in ons leerlingvolgsysteem. Deze toetsen worden geanalyseerd en geëvalueerd op school-, groeps- en kind niveau. Met behulp van de analyses worden er handelingsplannen op school, groep en kindniveau opgesteld. De groepsplannen worden opgesteld door de leerkrachten en besproken met de intern begeleiders. De individuele plannen worden door de leerkracht opgesteld en besproken met de internbegeleiders onderwijsassistenten, ouders en de leerling.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale ontwikkeling

Plezier, doorzettingsvermogen en samenwerken zijn belangrijke waarden op de Tijl Uilenspiegelschool. Dat geldt uiteraard voor de leerlingen, maar ook voor de ouders en de leerkrachten. Samen zijn we verantwoordelijk voor de fijne sfeer op school. Op schoolniveau streven we naar een positief sociaal en moreel klimaat, waarin kinderen zich veilig voelen, kinderen zich gehoord en gezien voelen, iedereen bereid is zich te verplaatsen in de ander, iedereen op een positieve manier met elkaar omgaat, de eigen kracht van kinderen benut wordt en leerkrachten prettig werken. We streven ernaar kinderen te leren: • op een positieve en zorgzame manier met elkaar om te gaan • op een democratische manier met elkaar beslissingen te nemen • constructief conflicten op te lossen • verantwoordelijkheid te nemen voor elkaar en voor de gemeenschap • open te staan voor verschillen tussen mensen. LEES MINDER

Plezier

Doorzettingsvermogen

Samenwerken

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

Wij zien het als een taak van de school om kinderen op te voeden tot evenwichtige, fatsoenlijke, democratische, participerende, coöperatieve en algemeen ontwikkelde burgers van de Nederlandse samenleving. Zij moeten goed met anderen om kunnen gaan en deel kunnen nemen aan de samenleving. Wij besteden dan ook veel aandacht aan sociale vaardigheden bij de leerlingen, de basiswaarden en aan beleefdheid en omgangsregels in de omgang met elkaar. Daarbij gebruiken wij het programma de Vreedzame School.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Leerling in Beeld (CITO)

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Vreedzame school