
Schoolweging
De schoolweging van Het Winterkoninkje 2e Montessori-School is 23,57 , met een spreiding van 6,13 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Het Winterkoninkje 2e Montessori-School | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 175.51 | 178.83 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De vaardigheden: signaleren, gericht observeren, analyseren, gericht afwachten en gericht interventies toepassen zijn basisvaardigheden van een montessorileraar om de individualiteit te kunnen erkennen. De tussentijdse resultaten zijn daarmee gegevens die gebruikt worden. School zet de gegevens ook in om een duidelijk beeld te krijgen van de totale ontwikkeling van de kinderen en ook om zo in te kunnen spelen op de leerbehoeften van de populatie van onze school.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan en bij te dragen aan de samenleving. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid. Sociale competenties dragen daarmee bij aan een positief en sociaal veilig klimaat op school, het verbeteren van de leerprestaties en de ontwikkeling van burgerschap.
ZELFSTANDIGHEID
REFLECTIE
VRIJHEID&VERANTWOORDELIJKHEID
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
De hele pedagogische en didactische aanpak is erop gericht leerlingen op te leiden tot zelfstandige en verantwoordelijke mensen, die initiatief nemen, verdraagzaam zijn, in vrijheid keuzes maken en sociaal handelen.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Zien KiVa