
Schoolweging
De schoolweging van Rembrandt Amstelveen is 22,15 , met een spreiding van 4,95 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
99,22% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ruimschoots boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit onderstreept de effectieve basisondersteuning, ook ten opzichte van vergelijkbare scholen (98,44%).
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Het schooladvies is sterk theoretisch gericht: 65,52% vwo-advies (vs. 18,61% regio) en 25,86% havo/vwo-advies (vs. 10,93% regio). Praktijkonderwijs blijft met 0% achter bij het regionaal gemiddelde van 1,01%, wat aansluit bij de schoolpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Rembrandt Amstelveen | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Twee keer per jaar worden in de groepen 3 - 8 toetsen afgenomen, middels het IEP leerlingvolgsysteem. Deze hebben tot doel de brede ontwikkeling van de kinderen in kaart te brengen. We kijken hierbij naar de volgende ontwikkeldomeinen: Leerontwikkeling; Sociaal-emotionele ontwikkeling; Leeraanpak; Creatief vermogen; Motorische ontwikkeling. Met de toetsgegevens volgen we de ontwikkeling van onze leerlingen en passen we ons onderwijsaanbod aan indien nodig. Twee keer per jaar krijgen de groepen 3 tot en met 8 een rapport mee naar huis. Het rapport wordt besproken in een rapportgesprek tussen de leerkracht en ouders. Vanaf groep 6 sluit de leerling aan bij dit gesprek en wordt de leerling actief betrokken bij het eigen leerproces. Op schoolniveau worden de tussenresultaten gebruikt om de onderwijsopbrengsten te evalueren en te onderzoeken waar ruimte is voor verbetering.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 5,26% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk), terwijl 84,21% op advies functioneert. De combinatie van gedifferentieerd lesaanbod en 'opstroomfacilitering' in het schoolplan lijkt hier succesvol.
Sociale ontwikkeling
Op onze school werken we vanuit bovenstaande kernwaarden, vanuit deze kernwaarden geven we ons onderwijs vorm. De basis wordt gevormd door een positieve, veilige sfeer in de school. Om dit te realiseren dragen wij voortdurend onze belangrijkste gedragsregel uit 'Je gedraagt je'.
Ontwikkelen en Inspireren
Creëren en Reflecteren
Participeren
Wat is de werkwijze van Brede School Rembrandt voor sociale ontwikkeling?
Brede School Rembrandt brengt tweemaal per jaar de sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen in kaart met het leerlingvolgsysteem van IEP. Met de methode Kwink leren de leerlingen sociale omgangsvormen en communiceren vanuit zichzelf. Elke periode staat één van de kernwaarden uit de pedagogische visie centraal.
Welke registratievormen gebruikt Brede School Rembrandt om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Brede School Rembrandt gebruikt Vensters, IEP en Onderbouwd om sociale opbrengsten in kaart te brengen.