
Schoolweging
De schoolweging van De Kei Amersfoort is 32,78 , met een spreiding van 8,05 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
93,9% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit onderstreept een stevige basiskwaliteit, zelfs in een context waar 20% van de leerlingen een vwo-advies ontvangt.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
68,9% van de leerlingen behaalt het streefniveau, significant boven de inspectienorm van 41,2%. Dit illustreert dat de school ondanks de complexe populatie (schoolweging 32,78) hoge leeropbrengsten realiseert, mede dankzij doelgericht differentiëren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school geeft 20% vwo-adviezen, ruim boven het regionale gemiddelde van 18,6%. Tegelijkertijd ziet men 12,7% vmbo-b adviezen, wat iets hoger ligt dan vergelijkbare scholen (5,5%). Deze tweezijdige focus past bij een school met een hoge spreiding in leerlingenpotentieel (schoolweging-spreiding 8,05).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Kei Amersfoort | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 173.06 | 176.43 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Tussentijdse resultaten vinden wij op Kindcentrum De Kei heel belangrijk. Dit houden wij bij via de methode-gebonden toetsen en CITO afnames. Twee keer per schooljaar worden de tussenresultaten door de school zelf beoordeeld. Directie, intern begeleiding en de leerkrachten beantwoorden dan de vraag: zijn wij tevreden over de behaalde resultaten? In de (trend)analyse die volgt kijken we naar de mate waarin onze vooraf vastgestelde streefdoelen en ambities zijn behaald. Deze doelen en ambities zijn op basis van onze leerling populatie geformuleerd. Onze leerlingen behoren zich te ontwikkelen naar de hoge verwachtingen die we van ze hebben. De school heeft goed zicht op de individuele ontwikkeling van de leerlingen. Drie keer per jaar wordt de ontwikkeling van leerlingen met elkaar besproken. Deze evaluatiemomenten leiden er toe dat we drie keer per jaar onze aanpak hierop aanpassen. Deze tussentijdse resultaten worden altijd met ouders en leerling besproken.
Schooladvies vergelijking
Grafiek
Grafiek laden...
In 2023-2024 presteerde 27% van de leerlingen boven hun advies, tegenover 8% die onder presteerde – een indicatie voor behoudend adviseren. Dit sluit aan bij de intensieve monitoring die beschreven staat in het schoolondersteuningsplan.
Sociale ontwikkeling
Een goed pedagogisch klimaat is erg belangrijk; als kinderen zich veilig en op hun plek voelen, leren ze beter en met meer gemak. Op Kindcentrum De Kei werken we volgens de richtlijnen van Positive Behaviour Support (PBS) en zijn we ons aan het oriënteren op een nieuwe methode voor Sociaal Emotionele ontwikkeling (Kwink). Deze schoolbrede aanpak richt zich op het creëren van een positieve en veilige omgeving, zodat gedragsproblemen worden geminimaliseerd en kinderen optimaal kunnen profiteren van het geboden onderwijs. LEES MINDER
Veilig
Samen
Plezier
Wat is de werkwijze van Kindcentrum De Kei voor sociale ontwikkeling?
Kindcentrum De Kei werkt schoolbreed vanuit de waarden veilig, samen, plezier en eigen-wijsheid. Deze waarden worden vertaald naar concrete gedragsverwachtingen, vastgelegd in een schoolmatrix. Het gewenste gedrag wordt structureel aangeleerd en systematisch gewaardeerd. De school maakt gebruik van gegevensverzameling, zoals incidentenregistratie, sociogrammen, ZIEN en metingen van gedragsverwachtingen. Twee keer per jaar analyseert het team de verzamelde informatie en stellen de leerkrachten een groepsplan op voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. Hierdoor kunnen problemen vroegtijdig worden gesignaleerd en aangepakt. De school gebruikt de gouden weken en zet Rots en water trainingen in als extra interventie.
Welke registratievorm(en) gebruikt Kindcentrum De Kei om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Kindcentrum De Kei gebruikt Kijk! en ZIEN om sociale opbrengsten in kaart te brengen.